söndag 25 oktober 2009

Gaaaaah!

Ok, jag ger vad som helst för ett par spets-stickor, bara det gör att det går lättare att sticka "nuppar" på Swallowtail-sjalen!! Det har tagit mig ett par timmar (lite överdrivet) att göra första aviga varvet och nu är jag så svettig och irriterad att jag skulle kunna kasta sjalen från balkongen.... Skulle heller inte förvåna mig om det på nästa varv dessutom visar sig att jag gjort fel någonstans så att mönstret inte stämmer! Jag har försökt med virknål (nej det gick inget bra), att töja maskorna lite från andra hållet (ingen större skillnad) och innan jag fått ihop alla 5 är maskorna helt luddiga och garnet har delat sig. Jag tyckte att jag var lös på handen men det var jag uppenbarligen inte, inte tillräckligt.
Och oj vad jag hävt ur mig här men jag gillar när det är flyt i stickningen och det har det inte varit, som synes. Nu ska jag gå och plocka upp någon annan stickning tror jag, fast det retar mig lite att det var så knepigt...

2 kommentarer:

MammaPuhStickar sa...

Prova Knit Picks stickor. Dom är spetsiga och jag tyckte att det gick bra att göra nupperna.

Monica sa...

Har du såna som man byter stickor på, alltså rundeln är detsamma?