fredag 16 oktober 2009

Swallowtail lace shawl!

Efter ett riktigt otrevligt möte på jobbet, som jag oroat mig för i förväg men trots allt klarade, kände jag mig oövervinnelig i torsdags kväll. Nonchalant slängde jag upp garn, (lånade) stickor och beskrivning på stick-cafét och satte igång med min swallowtail sjal! Beskrivningen har legat i min korg sedan i våras men jag har inte känt mig tilläckligt modig förrän nu! Jätterolig stickning, so far so good! Jag tog min blå Zauberball och stickor 3,5. Bild kommer snart på hur den artar sig!

På stickcafét var vi 5 även denna gången, med internationellt besök av Linda. Alla lappar vi satte upp har ramlat ner så inför nästa gång ska vi "annonsera" igen. Trevligt är det hur som helst, att man kan sitta och prata i flera timmar med människor man aldrig träffat förut men som har samma intresse!

Inga kommentarer: