lördag 10 oktober 2009

Syfestivalen

Vilket ljuvligt sätt att tillbringa en vacker höstdag på - inomhus på Syfestivalen i Kista! Och nu är jag inte ironisk :-) Det är så underbart med alla garner och alla fina uppstickade koftor, sjalar mm. Tiden bara flög iväg, vi kom dit vid halv 12 och plötsligt var klockan halv 2 och sen blev vi trötta vid halv 4 och begav oss hemåt. Med några påsar var förstås..... hade lätt kunde handla dubbelt så mycket. Det blev i alla fall 2 nystan Fame som ska bli knästrumpor till mig, 2 nystan härligt turkost Merino/silk garn (vet inte vad det heter faktiskt) som jag inte vet vad det ska bli men det var så gosigt att jag inte kunde stå emot! Och slutligen en Zauberball i blått, det får bli en sjal som matchar baskern som jag håller på med.
Jag har insett att det finns massor av fint garn från Sydamerika, det borde rimligtvis vara billigare att inhandla i Chile än i Sverige... ännu en anledning att kämpa på för att verkligen komma iväg dit!
Kvällens tidsplan (maken ute med fotbollskompisar):
18-19.30 joba med ansökningar från fonder
19.30-20.30 natta barn, hänga tvätt
20.30-21.00 mer ansökningsarbete
21.00 packa väskan till simskolan
Resten av kvällen: sticka på blå basker... och något nytt!

Inga kommentarer: