lördag 19 september 2009

Äntligen lugnt

Det blir helt klart mindre tid kvar att göra egna saker när man är ensam med barnen. Det går i ett fram till 21. Och ikväll sitter jag och planerar matsedeln och skriver handlingslista.... inte precis vad man gjorde en lördagskväll när man var 20 :-) En intensiv helg; lördag morgon handboll för L, vi åkte alla 3. Hem, ute på gården och stund och lekte innan dusch och lunch. Sedan dop för lilla L i Enskede kyrka (vilken vacker kyrka!) med efterföljande dopkaffe (jag känner egenligen ingen utom lilla L:s föräldrar och är ingen minglare direkt så vi blev inte så långvariga). Hem igen, barnen fick med sig systrarna A&A hem men L bråkade mest med lillebror medan jag försökte laga middag. Sedan Bolibompa för barnen och diskning och röjning för mig. Läggdags för N, sedan L och sedan telefon med mamma. Hon har kommit igång med stickandet också så nu försöker jag uppmuntra henne att använda internet för att hitta mönster! Imorgon är det simskola på morgonen, N kommer att vara hos bekanta som har dotter i samma simgrupp som L så mamman tar med sig L dit efter simningen. Och när jag är klar där tänkte jag åka och storhandla innan jag hämtar barnen. På eftermiddagen ska barnen på varsitt kalas. men sedan är det inget särskilt... ;-)

Skitförkylningen vill inte ge sig heller, snorar och har ont i huvudet hela tiden. Loppet nästa vecka börjar ligga i farozonen, det blir för jobbigt att springa om man varit sjuk så tätt inpå.

2 kommentarer:

MammaPuhStickar sa...

Trist med förkylningen. Håller tummarna för att du orkar ändå.

Monica sa...

Ska prov-springa på onsdag, känns det ok så kör jag på lördag! Annars ska jag vara hejaklack till min kompis (och dig!)