onsdag 2 september 2009

Mera garn!




Jag fick lite garn av U i måndags, hon hade flera säckar som hon i sin tur fått. Massor av mystiskt garn, såg ut som girlanger mm. Men jag plockade på mig en påse o-skumma garner i alla fall! Bomullsgarnet (det lila, gula, turkosa) blir nog en tröja till mig (turkos) och något till L till sommaren. Tweedgarnet (det bruna) tror jag får bli en halsduk till maken.... resten vet jag inte!

Men det är så härligt med garn! Att komma in i en garnaffär är ren fröjd; färgerna, kvaliteérna, doften! Man bli helt ha-galen och önskar att man slapp jobba så att man kunde sticka hela dagarna :-)

Ikväll har jag varit på föräldramöte på L:s nya skola. Det var kul att träffa dom andra föräldrarna, dom har ju känt varandra ett år men jag/vi har känt oss väldigt välkomna och ikväll blev det en chans att prata lite mera med dom. L bestämde redan första veckan att hon skulle bjuda hem tjejerna i klassen på pyjamasparty, den här tråkiga mamman tyckte då att hon kunde vänta någon vecka så att vi hann få klass-listan åtminstone..... Men det känns otroligt skönt att hon trivs så bra att hon inte vill gå hem på eftermiddagarna.

2 kommentarer:

MammaPuhSticar sa...

Åh vad härligt det är med garn. Vilka fina färger det var på bomullsgarnet. Kul att din dotter trivs i skolan.

Monica sa...

Det finns massor av bomullsgarna....kom på stick-café på torsdag så kan du säkert också få! Kolla in www.hjalpstickan.se för info!