måndag 14 september 2009

Gräsänka

Maken är bortrest i nästan 2 veckor så jag hålller ställningarna här i lägenheten nu. Dvs jag måste diska, det är annars en arbetsuppgift jag förhandlat bort. Fast jag har god hjälp ibland!



Han har även tagit med sig kameran så vi får se om det blir några bilder här framöver, mobilkameran tar bäst bilder utomhus.

Min förkylning kastade sig över mig igen i morse, med snor och huvudvärk. Ingen bra uppladdning för Lidingö Tjejlopp!! Bestämde mig därför för att jobba hemifrån största delen av dagen imorgon för att inte behöva prata så mycket. Jag träffade min handledare i fredags och det känns riktigt bra med artikeln, fick bra synpunkter och tips. Men vad svårt det är att "kill my darlings", vissa vinklingar som jag tycker är jätteintressanta men som inte riktigt svarar mot syftet kan såklart inte vara kvar hur bra dom än är... Jag pratade med kollegan K ikväll, hon ska också åka till Chile och vi börjar väl båda inse att det kommer att kosta ganska mycket. Vi spånade lite på vilka fonder och stipendier man kan söka pengar från. Tips mottages tacksamt!
Jag fick för mig att börja på en Bactus scarf ikväll, i det bruna garnet jag fick av U. Maken fyller år i November, ev. får han den då. Så nu har jag 3 påbörjade stickningar, jag som brukar vara noga med att inte ha mer än 2 för att få dom färdiga någon gång.

1 kommentar:

MammaPuhStickar sa...

Hoppas förkylningen försvinner fort! Lycka till med scarfen. Min blev klar i helgen.